Hoe gaan we met je gegevens om
Privacy beleid
Als je gebruiker bent van Handipark laat je gegevens bij ons achter. Dit kunnen persoonsgegevens zijn. Dit Privacy Beleid omschrijft welke (categorieën) persoonsgegevens er verwerkt of opgeslagen worden, met welk doel dat gebeurt en met welke betrokkenen of ontvangers deze informatie gedeeld wordt.
Bij het verwerken van gegevens houdt Handipark zich aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
1. Welke persoonsgegevens worden door Handipark verwerkt?
Voor iedere klant heeft Handipark informatie (klantgegevens) nodig om te weten aan welk persoon of organisatie we diensten leveren of werkzaamheden verrichten.
Van onze klanten verzamelen we onderstaande informatie.
- Organisatie naam (optioneel)
- Voor- en achternaam
- E-mailadres
- (Mobiel) telefoonnummer
- Adres
- Betaalgegevens
De klant kan daarnaast zelf contactpersonen aanmaken in een klanten portaal waarbij eveneens bovenstaande gegevens worden gevraagd en door ons opgeslagen.
Op de website van bovengenoemde dienst(en) kan het specifieke Privacy Beleid voor deze dienst worden geraadpleegd.
2. Verwerkt Handipark bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens?
De dienstverlening van Handipark is niet gericht op activiteiten waarvoor de verwerking van bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens noodzakelijk is. Handipark verzoekt dit soort informatie niet in te voeren bij het gebruik van de diensten.
3. Hoe lang bewaart Handipark persoonsgegevens?
Handipark bewaart persoonsgegevens niet langer dan de verplichte wettelijke termijn of, indien een dergelijke verplichte wettelijke termijn niet van toepassing is, niet langer dan noodzakelijk om de dienst te leveren. Dit betekent in ieder geval dat persoonsgegevens niet langer dan vijf jaar na beëindiging van de overeenkomst bewaard worden.
Buitenom deze bewaartermijn heeft de klant van Handipark het recht verwerkte persoonsgegevens te verwijderen. Zie hiervoor artikel 7 van dit Privacy Beleid.
4. Waar staan persoonsgegevens in Handipark opgeslagen?
Alle persoonsgegevens worden opgeslagen op servers gehuisvest in een Nederlands datacenter in Steenbergen. Er worden geen persoonsgegevens opgeslagen in landen buiten de Europese Unie.
5. Welke veiligheidsmaatregelen heeft Handipark genomen?
De bescherming van persoonsgegevens is voor Handipark van groot belang. Alle passende technische en organisatorische maatregelen zijn genomen teneinde misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
Hiertoe zijn in ieder geval onderstaande beveiligingsmaatregelen getroffen.
- Logische toegangscontrole, gebruik makend van sterke wachtwoorden.
- Bij de opslag en verwerking van wachtwoorden wordt gebruik gemaakt van hashing.
- Servers die we gebruiken om de dienst te draaien worden frequent van veiligheidsupdates voorzien.
- Servers die we gebruiken om de dienst te leveren zijn voorzien van een firewall.
- Beveiliging van netwerkverbindingen via Secure Socket Layer / Secure Shell (SSL / SSH) technologie.
6. Deelt Handipark persoonsgegevens met derden?
Handipark deelt persoonsgegevens met derden als dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst of op grond van wettelijke verplichtingen. We nemen alle redelijke administratieve, technische en fysieke maatregelen teneinde de persoonsgegevens te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, onbedoeld verlies of wijziging.
7. Inzage, wijziging en verwijdering van gegevens
Account eigenaren kunnen inloggen om alle gegevens in te zien en te wijzingen. Door contact op te nemen met de klantenservice kunnen persoonsgegevens ook opgevraagd, gewijzigd of verwijderd worden. Onze contactgegevens staan vermeld op de website.
8. Wijzigingen in dit Privacy Beleid
We behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze Privacy Beleid. Bovenaan dit document staat de laatste wijzigingsdatum vermeldt. Bij significante wijzigingen zullen we account eigenaren per e-mail, via onze website of ons portaal op de hoogte brengen. We raden echter aan dit Privacy Beleid regelmatig te raadplegen om op de hoogte te blijven van eventuele veranderingen.
9. Toepasselijkheid en relatie met Gebruiksvoorwaarden
Onze Gebruiksvoorwaarden zijn onverkort van kracht ongeacht de inhoud van deze Privacy Policy. Deze zijn – bij ons weten – niet strijdig met elkaar. In geval van twijfel prevaleren onze Algemene Voorwaarden. Meen je toch een strijdigheid gevonden te hebben, neem dan meteen contact met ons op.